Sunday, March 31, 2013

Bahan Utama Catuaba.






Kandungan Bahan Asli: Catuaba, cordiceps, saw palmetto, ekstrak biji labu, buah peach, tribulus terrestris, kambing horny dan fruktosa. Semua adalah bahan herba dan tidak mengandungi bahan kimia. 100% halal dan diluluskan oleh KKM

Kelebihan-kelebihan utama kulit pokok catuaba (PART I):

1. Fungsi penyegaran fisiologi yang semulajadi

Catuaba boleh menyegarkan dan membaiki fungsi fisiologi semulajadi lelaki dalam lingkungan umur pertengahan. Ia juga boleh mencegah pelbagai penyakit kemerosotan fungsi yang mudah berlaku semasa proses menopause lelaki dan perempuan. Selain itu ia juga berfungsi untuk memulihkan kecergasan seperti di usia muda

2. Menggalakkan penyembuhan

Ia juga boleh mencegah individu-individu dari rasa gelisah dan membantu mengatasi masalah kealpaan dan demensia. Orang yang mengambil herba ini telah menyatakan bahawa mereka berasa lebih tenang dan bertenaga. Catuaba juga bertindak sebagai perangsang sistem saraf dan membantu mengatasi masalah kemurungan dan juga dapat melegakan kesakitan saraf serta membantu masalah kemurungan dan juga dapat melegakan kesakitan saraf serta membantu bagi yang menghadapi masalah Insomenia



Kelebihan-kelebihan utama kulit pokok catuaba (PART II):

1. Ciri-Ciri Tidak Toksik
Faedah-faedah lain adalah ia tidak mengandungi toksik seperti aromatik, tanin dan alkaloid. Catuaba juga tidak memberi sebarang kesan sampingan kepada penggunanya.

2. Sebatian anti-bakteria
Para penyelidik di Jepun mendapati bahawa kulit pokok catuaba juga mengandungi sebatian anti-bakteria. Di dalam kajian mereka, tikus yang telah disuntik dos E.Coli pada kadar kandungan yang paling maksima bersama-sama dengan Catuaba mendapati Catuaba telah melindungi tikus tersebut daripada jangkitan bakteria

3. Sebatian antiviral
Para penyelidik di Jepun mendapati bahawa Catuaba mengandungi antiviral. Kajian menunjukkan bahawa ia boleh melawan virus HIV. Keputusan kajian telah mendapati bahawa tikus yang disuntik HIV dapat dilindungi oleh Catuaba


 Salah satu bahan asli yang terdapat dalam Catuaba Nourishing Essence ialah SAW PALMETTO:

Saw Palmetto adalah herba luar biasa bagi kaum lelaki. Ia digunakan oleh pengamal perubatan semulajadi untuk merawat pelbagai jenis penyakit seperti keradangan buah zakar, radang saluran kencing, batuk dan kesesakan nafas.

Ia juga digunakan untuk mengukuhkan kelenjar tiroid, menseimbangkan metabolisme, merangsang selera makan dan membantu penghadaman.

Herba yang hebat ini menjadi terkenal kerana penggunaannya dalam penumbuhan rambut, kesihatan prostat, meninggikan tenaga seksual dan dianggap sebagai tonik berkhasiat.

Biji Saw Palmetto juga boleh menyegarkan uretra dan juga digunakan untk mempertahankan fungsi sihat kelenjar tiroid dan sistem urinari.

Herba luar biasa ini tidak mempunyai sebarang kesan sampingan atau interaksi ubat.



 Satu lagi bahan asli yang terdapat dalam Catuaba Nourishing Essence adalah Ekstrak Biji Labu:

Ekstrak Biji Labu terdapat banyak manfaat yang ketara terhadap badan manusia yang telah ditemui sejak zaman purba oleh puak-puak Amerika Utara. Dan ia mengandungi pelbagai jenis vitamin, zat galian, serat, lemak dan protein yang penting dalam meningkatkan kesihatan badan.

Fungsi-fungsi utama biji labu termasuk boleh merendahkan tekanan darah, lipid, antioksidan, mengurangkan keadaan asma, mencegah artritis, penyakit prostat dan lain-lain lagi.


 Satu lagi bahan asli yang terdapat dalam Catuaba Nourishing Essence adalah Cordyceps:

Cordyceps adalah kulat perubatan yang juga dikenali sebagai kulat caterpillar atau Chongcao. Kulat ini mempunyai banyak ciri-ciri perubatan tetapi salah satu cirinya masih belum dimanfaatkan ialah kesan positifnya terhadap hati. Kepada mereka yang menghidapi penyakit hati, perubatan alternatif kini ditawarkan untuk membaiki hati yang rosak.

Kajian yang dijalankan ke atas pesakit hepatitis menunjukkan bahawa keadaan mereka bertambah baik selepas mengambil cordyceps terutamanya di bahagian hati. Kajian yang sama menunjukkan bahawa cordyceps juga mencetuskan kesan terbalik liver fibrosis hati.

Cordyceps juga sejenis antioksidan, ia adalah alternatif yang sesuai bagi makanan tambahan untuk kesihatan hati, buah pinggang serta paru-paru.



No comments:

Post a Comment